Retur
Retur policy
Du som konsument har hos oss returrätt upp till 30 dagar från det ögonblick att din order levererats till dig.
För att returen ska vara giltig:
- Kontaktat oss inom 30 dagar från att du mottagit din order.
- Produkten skall vara oanvänt samt vara i samma nyskick som när den mottogs.
- Produkten skall även ligga i sin originalförpackning, med lappar och etiketter kvar.
Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer.
Returfrakten kostar endast 89kr och debiteras från ursprungsfaktura.
Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – från att vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.
Hur gör jag en retur?
Vill du göra en retur vänligen kontakta oss, så hjälper vi dig.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen ska man som konsument reklamera ett fel inom skälig tid så fort man har upptäckt defekten. Fel som upptäcks på varor inom skälig tid, dvs 2 månader, räknas som reklamationer.
Defekten skall vara ursprunglig, dvs produktionsfel. Normalt slitage och produkter äldre än två år är inte en reklamation. Om du vill påbörja en reklamation ber vi dig att kontakta oss, skicka en bild samt beskrivning av defekten.
Har du ytterligare frågor?
Hör av dig till oss på vår mejl, så hjälper vi dig!
Vi strävar alltid efter att svara din förfrågan inom 2 timmar från Måndag till Fredag, men oftast självklart fortare :)